Deaup

Deaup

Deaup

Michael Hubner heeft begin dit jaar een trendy sneakerzaak geopend in de Kleine Overstraat. Hij heeft zelf de inrichting bedacht. ‘De winkel is door die houten bekleding, inclusief de vloer een soort houten doos geworden waardoor je vanaf de straat zo in een andere dimensie stapt’, legt Michael uit. Het gaat hard met Deaup, spreek uit als ‘dope’. ‘Ik heb ruim 20.000 volgers op Facebook en klanten uit het hele land die al voor tienen voor de deur staan. Ik stuur bestellingen uit naar Tokio, Hawaii en Nieuw Guinea.’

Nadat de gepassioneerde sneakerverzamelaar vier jaar lang met een vriend zijn handel online probeerde op te bouwen, ging eind vorig jaar het roer om. Hij kocht zijn compagnon uit en begon een eigen zaak. ‘Ik was sowieso te eigenwijs om ergens in loondienst te blijven werken’, lacht Michael.

Ondernemersplan
Om het gewenste krediet te kunnen krijgen had hij wel een goed ondernemersplan nodig. Een vriend verwees hem naar het Ondernemershuis. Hij kreeg begeleiding van bedrijfsadviseur Pieter Henzen in de vorm van vijf gesprekken. ’In het vliegtuig naar Los Angeles heb ik de financiële onderbouwing geschreven en die later aan Pieter voorgelegd.’

Deaup onderscheidde zich door zogenaamde oude releases te verkopen. ‘Nu verkoop ik commerciële merken maar daarin de hogere lijnen waardoor het exclusief is. Daarnaast verkoop ik nog collectors items maar dan wel nieuwe releases zoals yeezy’s. Maar ik wil binnen twee jaar ook merken als Nike en Adidas in de winkel hebben. Die verkopen zichzelf. Maar je komt er niet zomaar tussen. 

Een filmpje van deze prachtige winkel. 

 

Uniek concept
Volgens mijn unieke concept is alles geproduceerd in Los Angeles, waar ik zelf in de kledingfabriek mijn eigen samples heb gemaakt en de DEAUP kledinglijn heb opgezet. Bij mijn eigen drukker in Nederland heb ik alles laten borduren aangezien dit een chiquere uitstraling geeft aan kleding dan opdruk.’

Kleine Overstraat
‘Ik ben expres hier gaan zitten. Vrienden zijn iets verderop Dare Fashion begonnen, ook begeleid door het Ondernemershuis trouwens, en we wilden elkaar aansteken. Sowieso ben ik nog veel meer van plan in deze straat met van online naar offlineconcepten. Sneakers zijn mijn passie en ik ben zelf de doelgroep dus als ik het mooi vind, komt het wel goed. Binnen twee maanden werd ik al genomineerd voor de belangrijke Dutch Retail Experience Award. Ik vraag me wel eens af: Blijft alles zo goed gaan, of krijg ik ook nog tegenslag? En dan ga ik binnenkort ook nog boven de winkel wonen, word ik helemaal een workaholic..’

REACTIE VAN DE BEDRIJFSADVISEUR:

Pieter Henzen: ‘Michael is een jonge, ambitieuze ondernemer die zelf nog niet half weet wat voor potentie hij heeft. Hij moet vooral zijn droom blijven volgen en daar vorm aan geven. Een ondernemersplan schrijven vond ie niet makkelijk maar hij heeft het wel gedaan en dat typeert hem. Een hele creatieve jongen waar we nog veel van gaan horen.’

Interview: Peter van den Boom
Foto en film en online zaken: Linda Vaneker